.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رکوردشکنی مصرف برق با ثبت مصرف بیش از ۵۵۰۰ مگاواتی در مازندران
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران از شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان خبر داد و گفت: مصرف برق به پنج هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده است.
رکوردشکنی مصرف برق با ثبت مصرف بیش از ۵۵۰۰ مگاواتی در مازندران

سرپرست معاونت عمرانی استاندار مازندران گفت: رکورد مصرف برق مازندران با مصرف ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات شکسته شد.

 

به گزارش شمال نیوز، احمد توکلی در بازدید از دیسپاچینگ شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان که همزمان با اوج‌گیری گرمای هوا و مصرف برق صورت گرفت، اظهار کرد: از چهارشنبه گذشته با افزایش دما و رسیدن به بالای ۴۰ درجه هوا و همچنین افزایش رطوبت، میزان مصرف برق استان صعودی شده است.

 

وی با بیان اینکه مصرف برق مازندران به حدود ۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات رسیده و رکورد سال‌های گذشته نیز شکسته شده است، افزود: بیش از ۹ درصد برق کشور در مازندران و گلستان مصرف می‌شود که ۳ برابر نُرم مصرف کشور است.

 

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه مصرف برق پارسال حدود ۵ هزار مگاوات و ۱۴۰۰ نیز ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده است که افزایش مصرف سالانه با شیب تند صعودی می‌باشد، یادآورشد: در همین روزهای گرم یکی از نیروگاه‌های استان نیز دچار مشکل شده بود که با تلاش تکنسین، مجدد وارد مدار شد.

 

توکلی، تحویل برق مطمئن و پایدار به مشترکان را از وظایف وزارت نیرو دانست و تصریح کرد: مشترکان نیز برای عبور از پیک مصرف همراهی داشته باشند و با کاهش مصرف برق از فشار به این صنعت جلوگیری کنند.

 

وی از مشترکین خانگی خواست تا در ساعت اوج مصرف یعنی از ۱۲ ظهر تا ۲۳ شب از لوازم برقی کمتر استفاده کنند و خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی نیز درصورت امکان در پیک مصرف، تولید را به حداقل برسانند و ادارات و نهادهای وابسطه به دولت نیز با پرهیز از مصرف برقر شهری، ژنراتور را روشن کنند.

 

سرپرست معاونت عمرانی با بیان اینکه ۲۴ ساعته در محل دیسپاچینگ وضعیت برق مصرفی استان پایش و بررسی شبکه انجام می‌شود، گفت: با اتمام نیروگاه محمودآباد و با وارد مدار شدن آن و همچنین با اصلاح خطوط و پست‌های برق محل افت فشار برق استان بهبود خواهد یافت و همچنین ساخت نیروگاه جدید در منطقه میانه مازندران نیز ضروری است.

 

توکلی از ساکنان فصلی در مازندران خواست تا در کاهش مصرف برق، با مجموعه مدیریت استان همراهی داشته باشند، افزود: یکی از دلایل افزایش ۳ برابری مصرف برق استان در قیاس با میانگین کشوری، حجم ساخت‌وساز خانه دوم در یک دهه اخیر بوده که به ۲ برابر رسید اما زیرساخت‌ها بر اساس توسعه مسکن و ویلاها همراه نبود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.